Härligt att vara hemma igen. Myste lite extra med schnauzern, till hennes förskräckelse, 😉 på fredags kvällen. På lördagen var vi uppe tidigt och ute på DW-runda. Fleur har ju legat på latsidan hela veckan, så tänkte det var dags för henne med lite träning. Fleur knatade på bra, som vanligt. Fast hon avskyr även DW-selen. 😦 Tur att hon glömmer bort sig efter en lite stund. 😉

På eftermiddagen var jag iväg och dömde lydnadstävling. Tävlingen var inne i ett ridhus. P1070213De flesta hästar var utomhus.P1070216De var 7 hundar till start och alla fullföljde. 2 st fick 1:a pris. Det är nog inte helt lätt att tävla i ridhus. Massa nya lukter för vovvarna och gott hästbajs på marken.

Fleur fick vara hemma och mysa. Det tog sin tid med tävlingen. Åkte direkt därifrån mot egna klubben för styrelsemöte, men fick styra om när jag kom in staden, för då var styrelsemötet slut. 😦 Åkte istället hem. Grävde fram en klöv ur frysen och stack ut i skogen för att lägga spår till schnauzer. Det var ganska mörk och jag var inte riktigt lika kaxig väl ute i skogen, som när jag gick hemifrån. Det fick bli ett spår fram och tillbaka i skogen vid Storängsbotten. Då kunde jag se ljusen från vägen hela tiden. 😮

Idag drog vi ut strax innan 8-tiden för att ta gårdagens spår.

SoluppgångP1070218Liggtid ca 14 timmar. Fördel med att spåret ligger under natten, är att det inte hinner bli så mkt förledningsspår. Fleur spårade fint långa sträckor. P1070220P1070223En del strul blev det. Dels när det kom färskare förledningsspår och när spåret gick över upptrampade stigar. Fleur har väldigt lätt att byta spår, när det är en människa som gått över spåret. Tycker ändå hon var duktig och letade upp rätt spår igen. Tydlig intensitetshöjning när hon kom rätt. 🙂 Duktig schnauzer! Tempot ökade markant i slutet. Klöven drar!! 😛P1070231Stolt schnauzer bar den hem. Mötte 3 st hundar med vidhängande mattar, som inte fattade att det inte är okej att släppa fram sin hund till en kopplad hund med en trofé i käften. 😡 Lyckades mota bort samtliga. Fleur hölls sig duktigt bakom mig hela tiden. 🙂

Med så fint väder var vi tvungna att ta en till promenad mitt på dagen. Strålande solsken. Massor med skidåkare. P1070233Själv tog jag inte skidorna och tur var det. Inte helt optimala spår. Jag hade blivit tvungen att bära skidorna långa bitar, så de inte skulle få några repor. Så är det med nya skidor. 😉